سیب کال

تحمل تراژدی آدم

سیب کال

تحمل تراژدی آدم

دانستن!

نوشت: بنده باید بداند که خدا می داند!

منظر اول: دانشجوی تنبل

تو مثل تمام دانش اندوختگان جهان با دو سه خط فرمول عجیب و غریب آمده ای تا تمام صداهای جهان را فرمولبندی کنی و به داشته هایت می بالی . هوای حرف هایت آدم را به سرفه می اندازد از بس که سنگین است. ما را نشانده ای سر کلاس های کلیسای بیزانس و با چکش تحکم پرواز الهامات روحمان را به چهارمیخ که سهل است به پنج میخ می کشی. چقدر از تو خسته شده ام!

***

منظر دوم: استاد دانش اندوخته

تو مثل تمام دانشجویان خنگ این طور خیره به من نگاه می کنی که انگار برای اولین بار است با چیزی به اسم درس آشنا شده ای. مثل تمام تنبل های تاریخ سوراخ های فرار این کلاس نم خورده را از حفظی و می دانم دو دقیقه ی دیگر به بهانه ی سرفه ای خشک از کلاس در می روی تا باقی فضاهای ذهنی ات را جای دیگری زیر و رو کنی. چقدر از تو خسته شده ام! 

***

منظر سوم: او

او مثل تمام آدم هایی که می نشینند ساکت و آرام فکر می کنند به آنچه که هست نه آنچه باید باشد، نشسته و بر دفترش نوشته است: بنده باید بداند که خدا می داند! او از کسانی است که آنچه را باید بداند، می داند و همین لبخندی که مثل یک جوانه ی تازه از خاک در آمده همیشه لبش را نوازش می کند گواهی این حرف من است. در جدال دانشجوی تنبل و استاد دانش آموخته زیر جمله ی قبلی اش سه خط فرمول استاد را می نویسد و فکر می کند به خدایی که تمام فرمول های جهان را می داند. با لبخند دائمی که دارد! 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
سبحان یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:17 ب.ظ http://FARHANG-ENSANY.BLOGFA.COM

سلام دوست عزیز پست جالبی بود جالب!
به من هم سر بزن آپ کردم!

سبحان یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:18 ب.ظ http://FARHANG-ENSANY.BLOGFA.COM

راستی اگه با تبادل لینک و تبادل لوگو موافقی بگو

بـ چوبینه جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:27 ق.ظ

این کلاس همان زندگی است مگه نه؟ اما توی کلاس زندگی چه بسیارند شاگردهای تنبل و معترض . چه کم هستند آدم هایی که در مقام رضایتند .

ز-ق یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:10 ب.ظ http://www.sibekall.blogfa.com

سلام
نامت هم نامم بود. برای دیدنت آمدم.
اگر لایق بدانی منتظرم تا وبلاگم قدومت را احساس کنند.
امید وارم که بیایید.
یا علی

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ق.ظ

بابا تو دانشگاهتون این همه اتفاق افتاده ...دانشجوی تنبل و استاد و او همه دارند تظاهرات می کنند اونوقت شما نشستی و به روز نمیکنی؟
شما که به محل وقوع حادثه نزدیکترید اطلاعات درستی بدهید که ایا واقعا این ماجرا واقعیت داشته یا اینکه بچه های انجمن جهت انتقام رفتارهای معاون دانشجویی این صحنه سازی رو انجام دادند..ایا واقعا این ماجرای دانشگاه زنجان بهانه ای نشدکه انتقام تمام مدیران نانجیب مقدس ماب رو از یک بدبخت بگیرند و اون رو به نمایندگی از همه حاکمان از هستی ساقط کنند؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد