سیب کال

تحمل تراژدی آدم

سیب کال

تحمل تراژدی آدم

برای کسانی که چشم دلشان کور شد و نور عقلشان تار

آیا ما از متذکر شدن شما چون بر خویش ستم می کنید صرف نظر می کنیم ؟ و چقدر پیامبرانی در اقوام پیشین فرستادیم . و بر مردم هیچ رسولی نیامد جز آنکه او را به مسخره گرفتند . ما هم قدرتمندترین سرکشانشان را هلاک کردیم و شرح حال پیشینیان گذشت .     

قرآن کریم . سوره زخرف . آیات ۵ تا ۸

 

این اولین بار نبوده است که قومی به تکذیب و استهزا رسولی کریم پرداخته اند. از آغاز امر هدایت تعصب ( کور دلی) و جهالت (تاریک فکری ) سد راه پیامبران خدا بوده است و این دو بر خلاف آنچه تصور می رود در جوامع پیشرفته بیشتر رخ داده است که شاید دلیلش غرور آن قوم باشد . قرآن بارها ما را توصیه به گردش در زمین می کند ، برای آنکه عبرت بگیریم از سرگذشت آنان که تکذیب کرده اند ،اینان اکثرا اقوامی پر قدرت بوده اند که گاهی بسیار فراتر از دانش زمان خود حرکت می کردند . اقوامی دارای ملکت و سرمست نعمت. و آنچه دامن گیرشان شده است ، زمین گیر شدنشان بوده است . آنها به چیزی که داشته اند دل بسته اند و باز در پی داشته هایشان رفته اند و هیچ وقت نخواسته اند حرفی بشنوند که خطری برای داشته هایشان داشته باشد . آنان حق را به بهایی کم فروخته اند  و سرانجام همه به این ستم گریشان هلاک شده اند . این سنت خداست و سنت خدا تبدیل ناپذیر است .                

نظرات 1 + ارسال نظر
بهرام چوبینه شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 08:48 ق.ظ http://www.nagh1384.persianblog

امیر حسین عزیز سلام . این متن از خودت است؟ خیلی بوی احادیث را می دهد. خوب حتما از خودت است . به شما تبریک می گم . شاید به این علت است که زیاد قرآن میخوانی . قرآن یک نوع جاودانگی به کلام می بخشد. شاید علت این که این که آن شعر یزید جاودانه شد هم این بود که از سینه حافظ گذشت . شاید این باشد آن کیمیا. خداحافظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد