سیب کال

تحمل تراژدی آدم

سیب کال

تحمل تراژدی آدم

قصیده کبوتران تاریک

برشاخه های درخت غار

دو کبوتر تاریک دیدم

یکی خورشید بود

وآن دیگری ماه .

همسایه کوچک !(با آنان چنین گفتم)

گور من کجا خواهد بود ؟

-         در دنباله ی من  چنین گفت خورشید.

-         در گلوگاه من  چنین گفت ماه

 و من که زمین را بر گرده خویش داشتم و پیش می رفتم

دو عقاب دیدم همه از برف

و دختری سراپا عریان

که یکی دیگری بود

و دختر هیچکس نبود.

 عقابان کوچک !- بدانان چنین گفتم -

گور من کجا خواهد بود ؟

-         در دنباله ی من  چنین گفت خورشید.

-         در گلوگاه من  چنین گفت ماه

برشاخساران درخت غار

دو کبوتر عریان دیدم.

یکی دیگری بود

و هر دو هیچ نبودند.

 شعر از : فدریکو گارسیا لورکا

 برگردان احمد شاملو

نظرات 3 + ارسال نظر
سعید مرسلی سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:12 ب.ظ

ا.ص. چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:13 ب.ظ

این شعر لورکا بسیارزیباست.اگر اشتباه نکنم از روی برگردان ترکی استانبولی ترجمه شده است.

سامانه پیامک جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:33 ق.ظ http://panel.mida -co.ir/

بنام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید. با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را میان ده هزار خط انتخاب نمائید .جهت دیدن دمو و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمائید panel.mida -co.ir/register.php شماره تماس 09125063543 با تشکر میدا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد