سیب کال

تحمل تراژدی آدم

سیب کال

تحمل تراژدی آدم

علامه

 

دکتر غلامرضا جعفری، فرزند علامه جعفری خاطره‌ای را از ایشان در کتاب «امام حسین (ع) فرهنگ پیشرو انسانیت» نقل کرده و از آخرین ساعات عمر علامه جعفری نوشته است که: «چون علامه دچار سکته مغزی شده بود و قدرت تکلم نداشت در آخرین لحظه های عمرشان با ایما و اشاره از من می خواستند که چیزی را بر ایشان بیاورم ولی من هر چه تلاش می کردم نمی فهمیدم که ایشان چه خواسته ای دارند، یک پارچه سبزی بود که یکی از دوستان علامه چند ماه قبل از کربلا آورده بود و به ضریح مطهر امام حسین (ع) متبرک شده بود، من متوجه شدم که علامه آن پارچه را می خواهند به سرعت از بیمارستان خارج شدم تا آن پارچه سبز را بیاورم رفت و برگشت حدود یک ساعت طول کشید و من وقتی به بیمارستان رسیدم ایشان، تمام کرده بودند و دکتر ها پارچه سفیدی را به سرش کشیده بودند، از اینکه نتوانسته بودم این خواسته استاد را به موقع اجابت کنم خیلی متاثر شدم پارچه سفید را کنار زدم و پارچه متبرک شده را روی صورت علامه گذاشتم؛ در کمال تعجب مشاهد کردم که ایشان چشمانشان را باز کرده و لبخندی زدند و برای ابد چشمانشان را بستند. »

نقل از "مجله مهر"

نظرات 4 + ارسال نظر
ف پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:40 ب.ظ

اتصال روح انسان جویای تعالی، با خالق و الگو گرفتن از مقربان است که التیام روح است. دستمال به تکه ای آهن متبرک نمی شود، نفس مطمئنه جز با ذکر خداوند آرامش نمی یابد، که البته در علم وخلوص ایشان نیز شکی نیست ولی این قسمتش جای فکر دارد.

نوشین شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ق.ظ

عاقل، به قوانین خرد، راه تو پوید
دیوانه، برون از همه، آیین تو جوید
تا غنچه‌ی بشکفته‌ی این باغ که بوید
هر کس به زبانی، صفت حمد تو گوید
بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه

یکی از برابچ چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 ق.ظ

سلام
آقا یعنی ما تو در و دیفالیم!
در جواب ف نیز باید بگویم تکه آهن داریم تا تکه آهن
تبرک یکی از مسلمات و مقبولات دین ماست
و درگاه امام حسین علیه السلام به کرات تجربه شده که با قوانین روزمره ما کارنمیکند...
ومن الله التوفیق

sara یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 ب.ظ

من اشتباه به ف نمره ی منفی دادم امتیاز ایشان هزار نمره ی مثبت است اشتباه نکنید......

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد